Сценарии на английском смотреть. Английские фильмы, сценарии, субтитры. Сценка на английском языке

Вопросы к гостю (5­8 шт.)
Ведущий 2. Thanks a lot, John, be a gest in our party.(Джон садится как
гость, Даша переодически ему на ухо что­то переводит). Now, I think, we
shoud show him, that we can speak English a little too.
Ведущий 1. Сейчас, я думаю, нам следует показать, что мы тоже кое­что
знаем на английском языке. Начнём с малышей 2­го класса. Они нам
приготовили песенку­приветствие «Hello, hello».
Вам понравилось, как поют ребята?
Ведущий 2. Бородай Эвелина will read us a poem « I help».
I Help…
I like to help my Mother,
To clean the room with Father ,
To sweep the floor with Brother.
It’s not much work but rather.
To iron helps me Sister.
I train with Aunt tongue­twister.
It’s very hard to be polite
And always say Grandma good night.
To walk with dogs Black, Brown, White,
To play with cats a day not night –
All doing that I get great pleasure,
But there’s no time to have some leisure.
Ведущий 2. Коробцова Анастасия will read a poem « Leaning English».
Learning English
Learning English is very easy
If you are not too busy,
It won"t take you long
If your wish is too strong.

Learning English becomes easy
If you are not too lazy,
You can learn it very fast
And speak fluently at last.
Ведущий 1. А вы помните сказку о Репке? Предлагаем посмотреть её в
исполнении ребят 4­го класса.
(сказка)
Ведущий 2. And now Пащенко Валерия will read a poem «Picture».
Picture
One fine summer morning
Nicky made a pretty drawing.
Will you colour it for Nick?
Take the colours and be quick:
Blue for the sky,
Green for the grass,
Grey for the mouse,
Brown for the house.
If you haven’t got these colours,
Take just black and no others.
Then the picture is not bright,
It’s a moonlit winter night.
Ведущий 1. Юрова Юлия – стихоторение «Весна».
Spring

Are ringing loud and gay.
To hills and forests they are bringing
Sweet melody today.
The bells of spring are ringing,
Are ringing far and wide.

Nice days they are bringing
To people and countryside.
Ведущий 2. Let*s sing a song “If you happy”.
(выходят ученики 6­го класса)
ЗАЛ ПОДПЕВАЕТ
Ведущий 1. Хорольский Алексей – стихотворение « Осенние листья»
The leaves are dropping from the trees,
Yellow, brown, and red.
They patter softly like the rain –
One landed on my head!
But when the sleep of winter comes
They cuddle down to rest;
Then Mother Nature tucks them in
With snow as she thinks best.
Ведущий 2. Может быть кто­нибудь узнает автора стихотворения, что
прочитает Казаков Роман?!
(А.С.Пушкин «Мороз и солнце»)
Ведущий 1. А сейчас мы предлагаем вам посмотреть сценку из нашей с вами
школьной жизни «Урок английского языка» в исполнении старшеклассников.
На уроке английского языка
Учитель: Итак предупреждаю вас у нас на уроке будет
присутствовать директор школы, он ничего не понимает по-
английски, но хочет послушать как вы отвечаете, проверяем
домашнее задание. Я так и поняла, что никто ничего не
выучил. Лентяи, лоботрясы, неучи, лодыри,позорься теперь
из-за вас.(заходит директор)
Учитель: Айчанова, answer,please.What do you know about
British Parliament?
Переводчик: Айчанова, овечай.Что ты знаешь о британском
парламенте?

Айчанова: My name is Asel.I am 16 years old. Today is sunny.
Учитель: Enough,now open the books on page
55.Джулаева,read,please.
Переводчик: Достаточно,а теперь открыли книги на
странице 55,Джулаева,читай.
Джулаева: To be or not to be,to be or not to be.
Учитель: ___________,continue.
Переводчик:__________,продолжай.
________: happy birthday to you, happy birthday to you.
Учитель: And now it is the short text`s retelling.Якубина,babble
out anything,please.
Переводчик: А теперь краткий перессказ
текста,Якубина,пролепечи хоть что-нибудь.
Якубина: Мадам,месье,же не манж на жур.гейбен зи мир
битте.
Учитель: Якубина,what are you saying? It is French.
Переводчик: Якубина, ты что это же французский.
Учитель:Джулаева,correct her,please.
Переводчик: Джулаева,исправь ее.
Джулаева: Ищ хайсэ Айгерем,ищ хайсэ Айгерем.
Учитель: Well done,Джулаева,sit down,please.
Переводчик: Неплохо,Джулаева,садись.(звонок)
Учитель: the lesson is over.
Переводчик: Урок окончен.
Директор: Ну, в общем урок мне понравился.Читают
дети бегло,говорят свободно,классику цитируют по –
английски.В Европе мы не пропадем.
Все ученики: Yes.

остранного языка, расширяется лексический запас, поддерживается интерес к изучению предмета.
Characters:Narrator
Drosselmeier
Mary and Princess
Prince
Queen
King
The Queen of Mice
The son of the Queen of Mice
Astrologer
Sausage-maker
General
Herald
Courtiers (Lady1, Lady2)

Звучит музыка (“Па де де”) из балета П.И. Чайковского “Щелкунчик”.

Narrator: Dear guests! You surely know the fairy tale “The Nutcracker and the King of Mice” by Ernest Theodore Amadeus Hoffmann. There are a lot of versions of this story in ballet, in animation, in films, on TV and even in jazz. Today we present our version of this romantic story.

Mary: It’s my birthday today. I’m very happy. There were a lot of guests at my party. They gave me a great number of presents. We had a wonderful time. (She dances.)

But my Godfather Drosselmeier hasn’t come yet. I’m waiting for him. Magical things always happened when he came to our house. Last year he gave me a nutcracker. I’ve got a lot of toys, but the nutcracker is my favourite toy. He is a brave soldier and he can crack nuts. I believe he is an enchanted noble prince. I love him very much. What will my godfather give me? A doll or a cake, a Teddy bear or a toy? It’s late and I want to sleep.

(She falls asleep)

Drosselmeier: Good evening, my dear Mary. Wake up! Wake up!

Mary: Oh, Drosselmeier, nice to see you.

Drosselmeier: Many happy returns of the day, my dear Mary!

Here is my present for you.

Mary: What a nice box! It’s a lovely birthday present. Thank you very much.

Drosselmeier: It isn’t a common box, it’s a magic box.

Mary: A magic box? What a surprise! Let me open it!

Drosselmeier: If you open it, you will watch an alive tale.

Mary: Fantastic! It’s an amazing present. (Mary opens the magic box.)

Звучит музыка (“Марш”) из балета П.И. Чайковского “Щелкунчик”. Появляется королевский двор.

Drosselmeier: It’s the Kingdom of Marzipan. There are a lot of sweets and candies, cakes and biscuits, but they like meat and sausages.

Mary: How interesting it is! I want to go there.

Drosselmeier: Don’t hurry! If you go there, the fairy tale may be changed and something unexpected will take place.

Mary: I’m not afraid. I want to be there. (She runs out a scene.)

Drosselmeier: Ah! She isn’t alive to the danger.
Act 2

Narrator: The fairy tale has begun. Now Mary is in the King’s castle.

You can see The King and The Queen and their courtiers. The King and The Queen are high-spirited but they are not quite happy because they haven’t got either a son or a daughter. You can see the Queen of the neighboring country, she isn’t kind and sincere, she is false and cruel. Look over there! This is the Prince of the Toy’s Kingdom. He is a brave, modest and good looking young man.

Lady1: Look at this young lady! She is so pretty and nice.

Lady2: Her hair is light as the hair of the mermaid.

Lady1: Her lips are red as the rose.

Lady2: Her shining blue eyes are as the lakes.

Lady1: Her skin is white as snow

Lady2: What an attractive smile she has!

The Queen of Mice: They say she is beautiful. I can see nothing out of the way.

I can’t see anything delicious.

Lady2: Look! She is standing without moving.

Lady1: And she can’t speak.

King: What a curious thing! Who is this stranger?

General: I don’t know.

King: May be my Astrologer can answer?

Astrologer: Well…I can say. If you can guess her name, she will be able to move and speak.

Lady2: No. Well… May be Peggy?

General: Caroline? No.

Queen: May be Mirly or Pirly?

King: Pirli-pate. (Mary starts moving.) Princess Pirlipate.

Astrologer: Yes, you are right. Her name is Princess Pirlipate. And she is your daughter.

Herald: The King and the Queen have a daughter now! She is Princess Pirlipate.

Mary: What a wonderful piece of luck for me! I always wish to be Princess.

Queen: It’s fantastic! How happy we are to have such a lovely daughter!

King: It’s great! Now I’m quite happy and I want to give a sausage feast for her.

Queen: What a splendid idea!

Herald: The King and the Queen give the feast in honour of their daughter Princess Pirlipate.

The Queen of Mice: Oh, a sausage feast! That’s great! I hope you invite me.

Queen: Oh, my dear, we won’t give a big feast at all and you have never been in our society.

The Queen of Mice: That’s not true. I have been living in the royal palace for many years. I’m sure of my royal origin. Besides, I was at your last feast.

The Queen: Yes, you were at our last feast and there were a few sausages, because you had eaten them. The fact you managed to eat all fat from sausages when our sausage-maker cooked them.

The Queen of Mice: How rancorous you are! I have never been so insulted. I’ll give you a lesson! I’ll spoil your feast. I’ll revenge you. (She leaves.)

Звучит музыка (“Вальс цветов”) из балета П.И. Чайковского “Щелкунчик”.

Princess: It’s wonderful to be a princess! I’m having a good time here. I’m enjoying myself.

Prince: Dear Princess, you are so beautiful and kind!

Princess: Thank you. That’s very kind of you to say so.

Prince: My dearest Princess! I must say I have fallen in love with you at first sight.

You are so beautiful. I can address you only in poem.

I’m sure my love is warmer than the warmest sunshine,
softer than a sigh,
my love is deeper than the deepest ocean,
wider than the sky.
my love is brighter than the brightest star
that shines every night above,
and there is nothing in this world that can ever
change my love.

Princess: Oh, dear Prince, you are so kind and polite, but I’m not ready to answer your feeling yet. First let’s have fun, play and dance. The music is so nice. (They dance.)
Act 3

The Queen of Mice: They didn’t invite me to a sausage feast! Well! They will have a lot of trouble. Oh! I’ll revenge them!

The Queen and the King have got a daughter. They are happy. Why can’t I have a son? Why can’t he be like the Prince? Well… My magic wand, help me!

Wiggly, woggly, wuggly, wee.
My son, appear, when I count to three.
One, two, three.

The son of Queen of Mice: Pi-pi-pi! I’m hungry! I’m hungry! I’m hungry! I’m thirsty and hungry. I’m very hungry. I’m very, very hungry!

The Queen of Mice: My dear son!

The son of Queen of Mice: Who are you?

The Queen of Mice: I’m your mummy.

The son of Queen of Mice: What is mummy?

The Queen of Mice: Mummy is a person who loves and feeds.

The son of Queen of Mice: Feed! I’m hungry. What have you in the way of food?

The Queen of Mice: I’m sorry. I have nothing to eat.

The son of Queen of Mice: Nothing? Then I’ll eat you. (They are running)

The Queen of Mice: You can’t eat me. I’m your mummy. I’m a Queen and you’re a King, a King of Mice!

The son of Queen of Mice: Really? Am I a King? If I’m a King give me some food! I’m hungry!

The Queen of Mice: Wait for a moment!

The Son of Queen of Mice: I don’t want to wait. I’m hungry! I’m very hungry! I’m very, very hungry! I’m very, very, very hungry!

My! Something smells delicious here.

Sausage-maker: Sausages, black pudding, liver sausage, smoked sausage, boiled sausage!

The Son of Queen of Mice: Sausages! Excellent! That’s good food! I’ll eat them.

The Queen of Mice: Stop! You mustn’t do it. You can steal them when nobody sees you.

The Son of Queen of Mice: Ha! I’m hungry. You can’t stop me!

Sausage-maker: He is stealing my sausages. Stop! It doesn’t belong to you. Help me, please! Help!

(The Queen of Mice and her son run away)

General: Stop thief! Stop thief!

Sausage-maker: Impudent fellow! How angry I am! Oh! My sausages! I didn’t sleep. I didn’t dream. I was making sausages all night long. I made sausages for the King and the Queen but not for mice.

King: What is happening here?

Sausage-maker: Oh, my Majesty! Just suppose the Son of the Queen of Mice has eaten all sausages.

King: What! He has eaten all sausages! I have no patience any more. I order to drive all the mice away.

Herald: The King orders to drive all the mice away!

General: We have been always too patient to mice. It is high time to declare war to them!

Queen: All sausages have been eaten! I can’t believe it!

Princess: What a pity! We have no feast now, but I am waiting for it with all my heart.

(The Son of Queen of Mice and the Queen of Mice appear)

The Son of Queen of Mice: What a charming girl!

You are so pretty. What a nice nose! What nice eyes you have got. I want you to be my wife.

Princess: You are an impudent fellow! I don’t like you. Go away!

The Son of Queen of Mice: What? Mum! Did you hear what she says?

The Queen of Mice: Don’t worry! I’ll punish her.

Wiggly, woggly, wuggly, woo.
Here’s a special ugly face for you!

Princess: What’s happened with me? They are laughing at me.

The Queen: Dreadful distress! I have lost my daughter.

King: Don’t weep, my dear.

Princess: My father! Can you answer? What’s wrong with me?

King: Terrible misfortune! Don’t ask me! I can’t… Oh!

My General, you may tell her.

General: You are ugly. Really ugly!

Princess: Ugly? Really?

General: It isn’t my way to deceive.

Lady1: You are ugly as a toad!

Lady2: You are loathsome as an adder!

Lady1, Lady2: We are filled with loathing.

(The Princess is crying)

Prince: It is no use of crying! It doesn’t matter that you are not beautiful any more. I love you and get ready to marry you.

General: Pay attention, he is an absolute man.

Lady1: He really has a good heart.

Lady2: And he is an unselfish young man.

The King: I agree. You may marry her.

Astrologer: Oh! Dear Prince, if you marry her evil spell will never disappear.

The King: I order to find the way to return the Princess her face.

Herald: The King orders to find the way to return the Princess her face!

General: I know nothing about it.

The King: My Astrologer! Can you tell us the way to return the Princess her face?

Astrologer: I don’t know exactly. I should think a little, watch the stars and cast a horoscope for the Princess.

The King: We have no time to wait. I want to know now. I’ll give you only 3 minutes.

Astrologer: I can’t do it so quickly.

The King: Well, you have 2 minutes. Hurry up!

Astrologer: I don’t know what to say.

The King: Be quick! You have only 20 seconds.

Astrologer: Found! I have found. In order to get rid of the evil spell the Princess has to eat the kernel of the nut.

The King: There are a lot of nuts around us.

Astrologer: It isn’t a simple nut. Its name is Cracknut. Besides a handsome young man has to crack the nut and to present it to Princess with his eyes closed, and then to step back seven steps without stumbling.

The King: Where is this Cracknut? Give it to me!

Astrologer: I haven’t got it. And I don’t know where the Cracknut grows. I don’t know even where we must look for it.

Prince: Let me try to look for the Cracknut. I must find it and save the Princess.

Princess: Dear Prince, I’ll wait for you. Good luck!

Prince: I will do all I can.
Act 4.

Звучит музыка (“Кода”) из балета П.И. Чайковского “Щелкунчик”.

Narrator: The Prince had been wandering for several years all over the world and hadn’t seen any signs of the Cracknut.

Prince: I was in America and Australia, in Europe and Asia and even in Africa. There wasn’t the Cracknut. Nobody knows about it. Well, if I am to wander all over the world, why shouldn’t I try the luck at home? I return home!

The Son of Queen of Mice: Mummy, look! The Prince has come back.

The Queen of Mice: We mustn’t permit him to get rid of the evil spell. If he does it we’ll never come back to the castle. We must stop him!

The Son of Queen of Mice: Go away! Go away! Go away! (He throws nuts at Prince and Prince catches one.)

Prince: What’s this? Isn’t it the Cracknut? I can hardly believe my eyes. It is the Cracknut. What a wonderful piece of luck!

The Son of Queen of Mice: Give me this nut! I must crack it! Oh! I’ve broken my tooth! Mummy, I can’t crush the Cracknut!

The Queen of Mice: It is not known yet, if the Prince cracks the nut.

(The King and the Queen and their courtiers appear.)

General: Look! Prince has crushed the nut.

Prince: Here is the kernel for you, my dear. (He gives a kernel to Princess.)

Princess: I’m very grateful to you indeed. (She eats the kernel.)

Queen: It’s a wonder, the ugly creature disappeared!

My daughter, how happy I am!

Lady2: Miraculous escape!

Astrologer: Now, dear Prince, you have to step back seven steps.

All: One, two, three, four, five, six…(The Queen of Mice appears. She screeches. Prince steps on her with his heel, stumbles over and falls down and becomes so ugly as the princess was before.)

General: He becomes as ugly as the princess has been before.

Lady2: Oh! His head with goggled eyes is awful.

Lady1: His mouth is enormous and ugly.

Princess: How ugly he is! I can’t look at him without horror. Get him out! The ugly Nutcracker! Get him out!
Act 5

Звучит музыка(“Па де де”) из балета П.И. Чайковского “Щелкунчик”.

Mary: What have I done? Why did I become so wicked and heartless?

Drosselmeier: I’ve given a notice to you: if you come in the fairy tale, something unexpected can take place.

(Mary takes her toy’s Nutcracker)

Mary: Now I realize why Nutcracker is so ugly. With all my heart I wish him to become the most handsome Prince in the world.

My dear Drosselmeier, can I correct this story and help my dear Nutcracker?

Drosselmeier: Yes. You can try. But it is a different story.

Narrator: Our fairy tale hasn’t ended. Don’t be upset. It will have a happy end.

Сразу две хорошие новости:

Сценка на английском – впервые у меня на сайте!

И даже с видео!

Лана – мама двоих деток, малыша и школьницы (и когда только всё успевает?). И вот как раз эта сценка на английском языке была поставлена классом, где учится Катя – дочь нашей сегодняшней конкурсантки.

Английскую речь Вы услышите в видео – оно сразу под статьей, а сам текст написан на русском – чтобы могли использовать этот сценарий и другие школьники.

Сценка на английском языке

– спектакль 5 класса гимназии № 80 города Челябинска поставлен для школьного конкурса «Новый год шагает по планете»

- сценарий от Светланы Пашировой прислан специально на мой конкурс «Веселый Новый год».

Встречайте!

«Тепло ли тебе» – название спектакля нашего класса.

Продолжительность — 11мин.

Действующие лица — весь класс 25 чел.

Главные герои: Дед мороз (ДМ), Пиноккио (П), Почтальон Печкин (ПП), Микки Маус, кот в сапогах (КС), Красная шапочка (КШ).

Минусы сценария – мало главных героев, на Дед Морозе вся нагрузка.

Плюсы – очень красиво и по-английски.

  1. Танец снежинок, 4 или 5 девочек кружатся возле елки под музыку, Джингал белз.
  2. Выходит Дед Мороз и Снегурочка, они продолжают кружиться вокруг него.
  3. Выходит Пиноккио.

ДМ – а тепло ли тебе, девица, а тепло ли тебе, красная?

П – я не говорю по-русски

Дм – повторяет по-английски свою фразу

П – я не девица,

Снежинки и снегурочка смеются

ДМ – а тепло ли тебе, молодец, а тепло ли тебе, красный… ерунда какая-то получается. Мальчик, а ты кто?

П – я –Пиноккио!

ДМ – я не слышал о таком. Откуда будешь?

П – я из Италии

ДМ – а ты что в лесу делаешь в 30-ти градусный мороз? Мачеха из дому выгнала?

П – нет, я дедушку с бабушкой с Новым годом поздравить пришел, они у меня в этом лесу растут! Да только найти не могу!

ДМ – А не обманываешь ли ты меня, Пиноккио?

П – конечно нет –нос-то не растет.

ДМ – помогу я тебе, Пиноккио, пойдем вместе поищем!

Идут все вместе по лесу – П, ДМ, снежинки и снегурочка. Выходит из леса Почтальон Печкин.

ДМ – а тепло ли тебе, девица, а тепло ли тебе… это ещё кто?

ПП – я почтальон тутошний.. то есть тамошний! Из Простоквашино. Печкин, принес посылку для Вашей белочки! А найти её не могу.

ДМ – ААА… Тепло ли тебе… Опять не выходит. Ну, так давай посылку, а я белочке передам.

ПП – не положено, мне её подпись нужна, без отчетности никак нельзя!

ДМ – помогу тебе, Печкин, пойдем вместе поищем.

Идут под музыку – ура, это я ПП.

Выбегает

ДМ – а тепло ли тебе… а ну, кто там?

ММ- Привет, как дела?

ПП – это он тебя спрашивает?

П – а почему сразу меня? Может, он вообще сам с собой разговаривает?

ДМ – Здравствуй, здравствуй. А ты кто таков будешь? Что-то раньше я тебя не видел.

ММ – я ММ. Из Америки.

ДМ – А как ты здесь оказался?

ММ – а я решил себе норку побольше вырыть – увлекся и всю землю насквозь прорыл. Вылезаю, а кругом снег. Только захотел обратно в норку нырнуть, а ее и нет – снегом занесло.

ДМ – я тебе помогу. Найдем мы твою норку, пойдем с нами.

КС- Привет всем (бойнос диас сеньорес)

Мышь напугалась и спряталась за ДМ.

П – меня нельзя есть, я деревянный

ПП – опять ты, Матроскин?

КС – я — Кот в сапогах.

ДМ – Здравствуй, КС. А что ты в моих владениях делаешь? Уж не разбойничаешь ли?

КС – Что Вы, амиго, я благородный Испанский кот, которого уже третий год ищут стражники Сан – Рикардо. И я вынужден скрываться в дремучем заснеженном лесу.

ДМ – лес — это не место для укрывательства, пойдем, я отведу тебя к людям. Они тебя накормят, и обогреют, и защитят.

Бежит Красная шапочка.

ДМ – ну, наконец-то! А тепло ли тебе, девица, а тепло ли, красная?

КШ – шапочка

ДМ – что?

КШ – я КШ. Я принесла бабушке пирожки, а потом увидела волка, испугалась и убежала. И заблудилаааась!

ДМ – что?

ММ – Здесь водятся волки?

П – а мне ни капельки не страшно!

И тут у П вырастает нос.

П – да-да, мне страшно!

Нос пропадает.

ПП – да что там волки, вот у нас в Простоквашино…

КС – я защищу тебя, прекрасная Мексиканка

КШ – я не Мексиканка, а француженка, Из провинции Шарль Перро.

ДМ – не расстраивайся, КШ, отсюда до твоей бабушки рукой подать, а тропинку я тебе сейчас укажу, пойдем с нами!

ДМ – вот мы и пришли, Пиноккио, это твои бабушка и дедушка тут живут.

П – спасибо, ДМ, до свидания.

П уходит.

ДМ –до свидания.

ДМ – Печкину – вот там твоя белочка живет.

Также ДМ показывает дорогу Микки Маусу, коту в сапогах (КС) и красной шапочке (КШ) все его благодарят.

ДМ – скучно мне без них будет. Придумал, сейчас их фигурки изо льда сделаю и на главную площадь поставлю. Вспоминать чаще буду, и ребятам будет весело.

Проходят фигурки всех главных героев и тех ребят, что не участвовали в видео, + дети выносят плакат с Новым годом.

Текст Ланы закончился, позволю себе добавить несколько слов.

По схеме этого сценария можно добавлять или менять действующих лиц применительно к Вашей теме. А если вместо Деда Мороза поставить, например, Лесничего, то спектакль будет актуален круглый год.

Кроме того, наша на английском очень даже интересно звучит и на русском – только пусть иностранные герои говорят как бы с акцентом и периодически заглядывают в словарь)))

Друзья, поддержите нашу первую конкурсантку позитивными комментариями – они считаются за голоса! И участвуйте в конкурсе сами!

А еще Вам маленькое задание: посмотрите видео-спектакль и попробуйте угадать, кого играют девочки, а кого – мальчики? Как оказалось, наши юные артисты так хорошо загримированы и так здорово играют, что сразу и не поймешь, кто там где. И не сразу, кстати, тоже)))

Пусть будут в жизни сценки на английском, русском и любом другом!

И только хорошие!

Ваша Эвелина Шестерненко.

Приношу свои извинения — проверила видео, а оно не открывается. Очевидно, удалено из первоисточника. Поэтому я тоже была вынуждена удалить ссылку на него. На будущее выводы сделала, ну, а здесь — имеем то, что имеем. Сожалею.

Эвелина Шестерненко.

Сценарий праздника

на английском языке для учащихся среднего звена.

Литературно- музыкальнаякомпозиция

Welcome to the Kingdom of the English Language”

Краткое описание: Праздник « Добро пожаловать в королевство английского языка» проводится в рамках недели английского языка в школе. Проводят учащиеся 7-9 классов, ведущие-ученики 10 класса (один говорит по-английски, а другой переводит на русский язык, чтобы было понятно приглашённым родителям и классным руководителям).

Задачи:

Образовательная : расширение лингвистического кругозора учащихся;

Развивающая: развитие творческих способностей учащихся, формирование готовности к коммуникации;

Воспитательная : развивать уважение и интерес к литературе страны изучаемого языка, развивать интерес к предмету.

Мотивация к работе: личный интерес учащихся, самореализация, удовлетворение собственным трудом.

Оборудование:

    Костюмы, придуманные и изготовленные самими учащимися

    Необходимые реквизиты для каждой сценки.

    Насцененадпись “Welcome to the Kingdom of the English Language”

    Гитарадлясценки « The Ant And The Grasshopper»

    Аудиокассета с записью музыкального сопровождения

    Текст припева к песне “ May there always be sunshine ” , написанный крупными буквами на большом листе ватмана.

    Книги Г. Б. Стоу « Хижина Дяди Тома» ; М. Твен « Принц и нищий» ; М. Твен « Приключения Тома Сойера и Гекельбери Финна»

Играет музыка и на сцену выходит ведущая –Королева в красивом платье и с короной на голове, за ней идёт второй ведущий –верный паж.

Ведущий 1: Dear boys and girls ! Dear teachers , parents and guests ! We are glad to

see you here today ! Now we begin our party “Welcome to the Kingdom of the English Language” .

Ведущий 2: Дорогие мальчики и девочки! Уважаемые гости, родители и

учителя! Мы рады видеть вас здесь сегодня. Сейчас мы начинаем наш праздник « Добро пожаловать в королевство английского языка»

Ведущий 1: I am the Queen of this Kingdom .

Ведущий 2: Позвольте представить нашу Королеву!

Ведущий 1: We begin our party with the English folk song “ Oh , No John”

Ведущий 2: Начинаем наш вечер английской шуточной народной песней « О,

нет, Джон»

(Песню исполняют мальчик и девочка, учащиеся 9 класса)

“ Oh , No John”

    On yonder hill there stands a creature ,

Who she is I do not know .

I’ll go and court her for her beauty ;

She must answer Yes or No !

    My father was a Spanish captain

Went to sea a month ago .

First he kissed me , then he left me –

Bid me always answer No .

    O Madam , I will give you jewels ;

I will make you rich and free ,

I will give you silken dresses .

Madam , will you marry me ?

Oh , no John ! No John ! No John ! No !

    O Madam , since you are so cruel ,

And that you do scorn me so ,

If I may not be your lover ,

Madam , will you let me go ?

Oh , no John ! No John ! No John ! No !

Ведущий 1: A fable “ The Fox and the Crane”

Scene 1

Fox : Good morning , my dear friend .

Crane : Good morning , Foxy .

Fox : How are you? I haven’t seen you for ages .

Crane : Thank you , I am all right .

Fox: I am so glad to see you . Come and have dinner with me , my dear .

Crane : Oh , thank you!

Scene 2

Fox : Here is my home . Sit down , dear Crane . Dinner will de ready in a minute . Help yourself , dear . The porridge is very good . I have cooked it myself . Sorry , my dear Crane , but I have nothing else to give you /

Crane : Thank you all the same , I’ve had enough . Come and have dinner with me . Good-bye .

Scene 3

Crane : Come in .

Fox : Good afternoon , Crane .

Crane : Oh , Foxy , glad to see you . You are just in time for dinner . Help yourself tj the soup, my friend . Sorry , but I have nothing else to give you .

Fox : But I am very hungry .

Crane : I was hungry after your dinner, too . Good-bye, dear friend .

Fox : We are no longer friends .

Ведущий 1: Now listen to the humorous verse “ Grizzly Bear”

Ведущий 2: Послушайте юмористическое стихотворение о том, что может

случиться, если вы повстречаетесь с медведем.

Grizzly Bear”

If you ever , ever meet a grizzly bear ,

You must never , never , never ask him

Where he is going , or what he is doing ;

For if you ever , ever dare to stop a grizzly bear ,

You will never meet another grizzly bear .

Ведущий 1: The Auction

(after “ Uncle Tom’s Cabin” by H. Beecher Stowe)

Story-teller : It was at the beginning of the 19 th century . American traders brought to their country thousands of Negroes from Africa . They sold the Negroes like things . Rich Americans made the Negroes work day and night . This is how it was .

Mr. Haley (a trader ) : Open your mouth !

Albert : Yes , sir .

Mr. Haley : How old are you ?

Albert : I am 14 , sir .

Mr. Haley : You look ill .

Albert : Oh , no , sir ! I am not ill . I am hungry .

Mr. Haley : I am not going to give you much food .

Albert : Yes , sir .

Mr. Haley : Well . Show me your arms ! All right . Jump a little . Now take my

bag and carry it . Stop ! You are strong . I see that . I think I’ll buy you .

Aunt Hagar : He is my son . Buy us together , please . I can work from early

morning till late at night . I am strong enough (She tries to carry

the bag but can’t)

Mr. Haley : You are too old to work much .

Aunt Hagar : Buy me too , sir . I’ll die if you don’t .

Mr. Haley : You will die if I buy you . No , I shall not !

Auctioneer : Mr. Haley buys the young Negro for 2 dollars . One! … Two!

White man : 3 dollars !

Mr. Haley : 4 dollars !

Auctioneer: 4 dollars. One ! … Two ! … Three ! Mr. Haley has bought the

young Negro !

Aunt Hagar : Oh , Albert , oh , my boy , you were my last baby .

Mr. Haley : Let him go ! I paid money for him . Come on! ... Oh , you won’t ?!

(whips the boy)

Ведущий 2: (показывает книгу « Хижина Дяди Тома») Если вы ещё не читали

эту книгу, отрывок из которой вы сейчас увидели, то спешите в библиотеку и получите её . Она есть даже на английском языке.

Ведущий 1: It goes without saying that you know Mark Twain and his well-known

books “ The Prince and the Pauper” and “ The Adventures of Tom Sawyer”

Ведущий 2: А эти книги вы уж наверняка читали. (показывает « Принц и

нищий» и « Приключения Тома Сойера и Гекельбери Финна») Сейчас смотрим отрывки из этих произведений.

“ Tom Canty and the Prince”

(after “ The Prince and the Pauper” by Mark Twain)

Prince : What has happened? What does this boy want , soldier?

Soldier : He wants to get in and see you .

Prince : Let him in . I want to talk to him . Hello , boy ! What is your name ?

Tom : My name is Tom Canty .

Prince : Where do you live ?

Tom : I live in Offal Court .

Prince : Do you like it there ?

Tom : Oh , it’s very interesting there . There are many children there . Have you

got any friends ?

Prince : No , I have no friends .

Tom: And with whom do you play ?

Prince : I play alone .

Tom: Oh , how dull it is !

Prince : Yes , it’s very dull here . I want you to stay here and play with me .

Tom : Oh , no .I’ll better go to my offal Court . Your soldiers are very angry .

Prince : Tom , I want to go with you .

Tom : You can’t in this dress . Everybody will know you are the Prince .

Prince : Tom , give me your dress .

Tom : All right . Take it .

Prince : What is this blue mark on your hand ?

Tom : The soldier has struck me .

Prince: How dared he ?

Story-teller : The Prince in Tom’s clothes runs to the gate . He wants to strike

the soldier , but he throws the Prince out .

Minister : Breakfast is ready .

Tom : What is it ? What are you ?

Minister : Don’t you know me ? I’m your Minister .

Tom : What is Minister ? I’m Tom Canty , and I don’t know you .

Minister : Oh , the Prince has gone mad . He has forgotten his name !

Tom : What are you saying ?

Minister : You are my Prince .

Tom : I am Tom Canty , I tell you . The Prince has gone to Offal Court .

Minister : I shall call the doctor ! You are not well !

Prince (running into the room ) : Tom ! Give me back my clothes .

Tom : Take your dress and give me mine . I can’t live here . Your Minister is mad .

Minister (running in) : The doctor will come in a minute .

Tom : Good-bye , Prince .

Prince (turning to the Minister) : It’s time for breakfast .

“ Tom Doesn’t Want to Go to School”

(after “ The Adventures of Tom Sawyer” by Mark Twain)

Tom: I don’t want to go to school . What can I do to stay at home ? Oh . my tooth

is loose . That’s wonderful ! Sid ! Sid !

Sid : What has happened , Tom ?

Tom : Oh , Sid ! I am dying . I am not angry with you .

Sid : Oh , Tom , you are not dying ! Don’t !

Tom : I am not angry with Aunt Polly .Tell her so . And , Sid , give my cat with

one eye to the new girl in my class .

Sid : Oh , Aunt Polly , come ! Tom is dying !

Aunt Polly: Dying !

Sid : Yes , come quickly !

Aunt Polly: Don’t say so ! You , Tom 1 Tom , what has happened to you , me boy ?

Tom : Oh , Auntie , look at my right hand ! It is red and hot .

Aunt Polly : Oh , Tom , stop that nonsense and get up !

Tom : But , Auntie , it is so hot , that I’ve forgotten about me tooth .

Aunt Polly : Your tooth ? And what has happened to your tooth ?

Tom : It’s loose .

Aunt Polly : Open your mouth . Well , you are right . Your tooth is loose . Sid ,

bring me some thread .

Tom : Oh , please , dear Auntie , don’t pull it out . It’s all right now .

(Aunt Polly pulls the tooth out)

Tom : Oh, oh ! My tooth was all right . But I didn’t want to go to school .

Aunt Polly : Oh, Tom , you don’t want to go to school . you want to go fishing .

Tom , Tom , I love you so , and you … Now get up quickly and go

to school !

Ведущий 1: And again –just for fun: a verse “ Shopping”

Ведущий 2: И опять смешное стихотворение про животных, у которых

появились деньги. Вы поймёте, что они хотели купить на них и что из этого получилось

Shopping”

A bear and bunny had plenty of money ,

They went to the store for carrots and honey .

When the bear and the bunny asked for “Carrots and honey !”

The man in the store cried , “ Where is your money?”

How strange and how funny ! They really had money –

And that’s how they bought their carrots and honey !

Ведущий 1: And this fable is also very famous . It is called The Ant And The

Grasshopper

Ведущий 2: А эта сценка в переводе не нуждается.

The Ant And The Grasshopper

Scene 1

Story-teller : It’s summer now . The day is hot and sunny. An Ant is working near

its little house .

Ant : Oh , how hot it is ! I am very tired . But I must work . Winter will come soon .

Story-teller : And who is coming here ? It’s a Grasshopper .

Grasshopper : Hello , Ant ! What are you doing ?

Ant : Hello , Grasshopper ! I am working .

Grasshopper : Why are you working ? The day is hot . Stop working . Let’s go to

the river .

Ant : No, no . Winter will come soon . Where shall I get food then ?

Grasshopper : Winter will not come soon . It’s summer now .

Ant : And what do you do all the time ?

Grasshopper : I dance and sing

Ant : And I have no time to dance and sing . The winter is long and cold . I must

be ready for it .

Grasshopper : I don’t like winter . I like summer .I don’t like to work in summer .

Ant : But you must . What will you eat in winter ?

Grasshopper : I don’t want to think of winter . Good-bye , Ant ! I shall

and dance

Ant : Good-bye , Grasshopper ! But you will have nothing to eat in winter .

Scene 2

Story-teller : It’s winter now . It’s very cold . The sun doesn’t shine .

The Grasshopper is cold and hungry .

Grasshopper : Oh , how cold it is ! I am cold and hungry. What can I do ? Oh ,

I see Ant’s house .

Ant : Who is there ?

Grasshopper : It’s your friend , the Grasshopper .

Ant : What do you want ?

Grasshopper : Let me in , please . I am cold and hungry . Give me something to eat .

Ant : You danced and sang in summer , Grasshopper . Now dance and sing

in winter . Good-bye !

Story-teller : You see , what happens when you do not want to work in time .

Ant : All right ! Come in ! That will be a lesson for you . Will you work next

summer ?

Grasshopper : I am ready to work even in winter ! Thank you , my dear friend !

Ведущий 1: Dear boys and girls ! Our party is over . I wish you study well and read

these books in Russian or in English . ( в руках книги ) And now let’s sing the song “ May there always be sunshine” all together .

Ведущий 2: Королева желает вам всем хорошо учиться, прочитать эти книги,

кто ещё не читал и предлагает всем вместе спеть известную песню « Пусть всегда будет солнце» , но только на английском языке. Текст припева написан (вывешивает лист с текстом песни)

На сцену выходят все участники праздничного вечера и исполняют первый куплет песни “ May there always be sunshine ” и припев вместе со зрителями.

May there always be sunshine”

Bright blue the sky ,

Sun up on high –

That was the little boy’s picture .

He drew for you ,

Wrote for you , too ,

Just to make clear what he drew .

Refrain:

May there always be sunshine ,

May there always be blue skies ,

May there always be Mummie ,

May there always be Me!


Сценарий праздника английского языка для детей 5-7 лет

Автор : Платонова Екатерина Валерьевна, учитель английского языка НОУ «Созвучие» города Твери
Описание материала : Предлагаю вашему вниманию разработку сценария праздника английского языка для детей 5-7 лет. Данная работа будет интересна педагогам английского языка дошкольного образования и использована в качестве повторения изученного материала или как план тематического занятия. Сценарий построен с использованием сюжетно-ролевой игры, костюмов и игрушек.
Цель : Показать полученные знания по темам «Профессии», «Погода», «Счет». Вовлечь учащихся в языковую среду и создать положительную установку на изучение английского языка в школе.
Реквизит : микрофон, костюмы врача, повара, портного, галстук (для президента), зонтик, карточки с цифрами., фонограмма песен или ноты.
Ход урока

1. Сценка «Интервью»

(на сцене корреспондент (ученик) с микрофоном)
Корреспондент (обращается к ученику, переодетого в повара)
Good morning! What do you do?
Повар I’m a cook. I like to cook. I make butter, meat and soup.
Корреспондент (обращается к ученику, переодетого в учителя)
And what do you do?
Учитель I’m a teacher. I have a pen. I teach children very well.
Корреспондент (обращается к портному) And you?
Портной I’m a tailor . I make a dress. It’s yellow, red for
little Bess.
Корреспондент (обращается к врачу) And you ?
Врач One, two, three, look at me!
I’m a doctor as you see.
Come to me, when you’re ill,
I’ll give you the best pill.
Корреспондент (с удивлением) And what do you do?
Президент I’m a President and you…the people
Whom I love you…..
When you’re in trouble
I help you
And you, and you, and you, and you.
Исполняется песня «Picking apples»

2. Сценка «Дождливый день!»

На сцене две девочки. (одна девочка с зонтом)
1 девочка. Hello. Vika! Why are you sad?
2 девочка. It’s rainy.
2 девочка Rain on the grass,
And rain on the tree,
Rain on the house-top,
And on me.
1 девочка Rain, rain, go away
Come again another day.
Little children want to play.
Don’t be sad. .
2 девочка Ok. Let’s sing.
Исполняется песня «Rainbow Song»

На сцене ученица (считает ребят)
Девочка One potato, two potatoes, three potatoes, four.
Five potatoes, six potatoes, seven potatoes, more….
Ученики читают стихи.
Ученик 1 One, one, one,
Little dogs run.
Ученик 2 Two, two, two
Cats see you.
Ученик 3 Three, three, three
Bees in the tree.
Ученик 4 Four, four, four
Mouse on the floor.
Ученик 5 Five, five, five
Plane in the sky.
Ученик 6 Six, six, six
Very good sticks.
Ученик 7 Seven, seven, seven
I see one raven.
Ученик 8 Eight, eight, eight
Soup in the plate
Ученик 9 Nine, nine, nine
Milk is very fine
Ученик 10 Ten, ten, ten
Catch me if you can.
Все дети вместе в кругу исполняют песню «Five Little Ducks Went Swimming One Day».
Праздник заканчивается.
Учитель (прощается) Будь вежлив, и не забывай, прощаясь,
Говорить Good bye!